Montáž HHO vodíkového generátora:

Montáž HHO vodíkových generátorov môžeme zabezpečiť po objednávke u partnerských servisov v Rimavskej Sobote.

Je potrebné poznamnať, že montáž je pre každé vozidlo odlišné v tom, ako je možné umiestniť zariadenie v motorovom priestore, ďalej aké požiadavky sú na umiestnenie meracích zariadení a vypínača do priestora pre posádku.

Montáž zariadenia bez montáže elektrického riadenia môže trvať 3 - 7 hodín, montáž elektrického ovládača môže trvať  1 - 4 hodiny podľa dostupnosti voľného miesta v motorovom priestore a možnosti prepojenia komponentov do priestorov pre posádku.

K dosiahnutiu požadovanej úspory u osobných vozidiel je potrebné zabezpečiť aj chipovú úpravu vstrekovania. Týka sa to vozidiel vybavené ECU automobilovým počítačom. Sú to vozidlá prevažne od roku výroby 2002. Tieto vozidlá majú aj diagnostický vstup tzv. OBD II port. K tomuto portu je potrebné pripojiť chip na úpravu vstrekovania. Úspešne pripojený chip vymení tabuľku vstrekovania z počítača (ECU) vozidla na svoju tabulku obsuahnutú v chip-e. Znamená to toľko, že senzory vzduchového nasávania a lambda sondy namerajú zvýšenú produkciu vzduchu, načo ECU počítač regauje pridaním paliva. Po inštalovaní chipu nedôjde k pridaniu paliva automaticky, tak je možné dosiahnúť úsporu. 

Komponent - chip - na úpravu vstrekovania nie je možné zabezpečiť pre každé vozidlo, typ motora. Napr. výrobca z USA pre vozidlá Škoda nedodáva uvedený chip, je potrebné zabezpečiť podľa typu motora Volkswagen.

U ďalších vozidiel, ako napr. Fiat, nie je možné montovať chip podľa návodu k chipu. Tieto vozidlá, možno aj ďalšie továrenské značky, majú OBD II diagnostický vstup osadený na doske ističov v priestore pre posádku. Zväčša je to umiestnené na ľavej strane od volantu za šuflíkom. U týchto vozidiel je potrebné zabzepečiť prázny konektor pre OBD II vstup a do konektora osadiť potrebné káble na správne miesto. Šikovný autoelektrikár chip môže umiestniť aj primo k ECU automobilovému počítaču. Záleži na pristore a miesta uloženia automobilového počítača. 

OBD II konektory aj s montážou chipu - koncov káblov chipu - zabezpečíme. Táto operácia však vyžaduje objednávku vopred a prípravu chipu a konektora. Pred montážou je dobré si dať skontrolovať vozidlo a zaslať správu o všetkých potrebných záležitostiach prípravy úspešnej montáže.

 

10.9.2012 - montáž Sáska HHO vodíkového generátora do vozidla Fiat Stilo 1,6 16V - benzin, rok výroby 2003.

Skúsenosti:

Priemerná spotreba vozidla dlhodobo bola na úrovni 7,1 l na 100 km. Na prvej jazde do cca 60 km - jazdy na ceste prevej triedy rýchlosťou od 90 do 110 km nebola zmena v priemernej spotrebe. Po prekročení úseku cca 60 km spotreba postupne klesala na 5,7 l na 100 km - všetky údaje sú z palubného počítača vozidla. Na ďalšej trase cca 50 km priemerná spotreba sa pohybovala od 5,8 do 5,9 l na 100 km. Ďalších 60 km bolo v mestskej premávke, kde spotreba sa mierne zvýšila na 6,0 až 6,1 l na 100 km. Najvyššia  úspora priemernej spotreby pri spotebe 5.7 l  s rozdielom od pôvodnej spotreby vo výške 1,4 l bola dosiahnutá vo výške 19,7 %. Na úseku mimo obce dosiahnutá spotreba 5,8 l s rozdielom od pôvodnej spotreby vo výške 1,3 l, čo znamená úsporu 18,30 %. V mestskej prevádzke so spotrebou 6,1 l, s rozdielom spotreby 1,0 litra bola dosiahnutá úspora vo výške 14,08 %. Uvedené hodnoty sú publikované na záznamoch z videí odkazom na youtube v časti aktuality. Pri týchto testoch bola absolvovaná cesta na nížíne ešte pred použitím chipu na úpravu vstrekovania paliva.

Dlhodobo úsporu spotreby je možné udržať len používaním chipu na úprvu vstrekovania. Dodáva sa zväčša z USA, prípadne od výrobcu z Číny.